SPOT ON Organizing

Hulp bij Opruimen en Organiseren

  • Home
  • Gratis
  • SPOT ON Diensten
  • Over Leonie
  • Klantreacties
  • In de Media
  • Blog
  • Contact
You are here: Home / Jezelf organiseren / Goede voornemens / Goede voornemens, heb jij ze gemaakt?

Goede voornemens, heb jij ze gemaakt?

Door Leonie Langius Leave a Comment

Het organiseren van de (financiële) administratie is serieuze nieuwkomer onder de voornemens. Niet vreemd in tijden van steeds maar stijgende kosten. Je bespaart al snel op onnodige uitgaven als je jouw inkomsten en uitgaven inzichtelijk en overzichtelijk hebt. Zelfs de kosten voor het inhuren van een Professional Organizer heb je al snel terugverdiend. 🙂

De meeste goede voornemens zijn moeilijk haalbaar.

Het hele huis opruimen, punt. Meer gaan sporten, punt. Minderen met drinken, punt. Het zijn vage plannen die niet nader worden gespecificeerd. Je vergroot aanzienlijk je slagingskans als je per doel omschrijft wat je precies wil bereiken, per wanneer en hoe je dat gaat aanpakken. Als jij je daarnaast je omgeving op de hoogte brengt van je plannen zul je bewezen minder snel afhaken. (Robert Cialdini – Invloed, 2016)

Is afhaken falen?

Maar wat als je eerder of later toch opgeeft? Je, hoe menselijk, terugvalt in je oude gedrag? Voelt dat als falen?

Bij de meeste mensen wel. We overschreeuwen dat onbehagelijke gevoel met wat stelligheden. Zie je wel, ik kan het niet, ben een loser, ben hier niet voor in de wieg gelegd etc.

Onzin!

Stel (eventueel) dat wat je wil bereiken bij en begin gewoon weer opnieuw.

Beschouw elke dag als 1 januari.

Elke dag weer kun jij aan je doelen werken. Schiet het er door wat voor reden bij in? Nou èn? Morgen weer een dag. Hou op met jezelf neer te halen. Word je eigen beste vriend. Heb oog voor alles wat je wel bereikt. Al lijkt het nog zo onbeduidend. 3 jaar achterstand met het ordenen van je papieren? Die vandaag betaalde rekening is het waard om trots op te zijn.

Heb jij voornemens gemaakt of heel bewust niet? Welke zijn dat dan en lukt het?

Laat je reactie hieronder achter. Ben benieuwd!

Filed Under: Goede voornemens Tagged With: Administratie, doelen, goede voornemens

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Leonie is oprichter van SPOT ON | Professional Organizing en ONDERNEMER.support, Ondernemer, Personal Organizer, Opruimcoach, Virtual Manager, Regeltante, Duizendpoot en Moeder van 2. Is oplossingsgericht, komt snel tot de kern. Zet kennis, ervaring en persoonlijkheid in voor een georganiseerd en opgeruimd leven of bedrijf. Lees verder…

View My Blog Posts

Zoek je hulp bij Ondernemen en Organiseren? Kijk dan wat ONDERNEMER.support voor je kan beteken

ZO maakt alles schoon | stuur mij een bericht voor een korting van € 7,50

Opruimen als een PRO?

Onderwerpen

  • Administratie organiseren (4)
  • Huis organiseren (21)
    • Opbergen (6)
    • Opruimen (12)
    • Schoonmaken (5)
  • Je tijd organiseren (12)
    • Goede gewoontes (3)
    • Plannen (6)
    • Prioriteiten (5)
    • To Do (4)
    • Uitstelgedrag (1)
  • Jezelf organiseren (10)
    • Cadeau tips (1)
    • Feestdagen (3)
    • Goede voornemens (3)
  • Tips (7)

SPOT ON Organizing © 2025 | Privacy- en cookiestatement

Deze website gebruikt cookies om te zorgen dat de website zo soepel mogelijk draait, om jouw surfgedrag over verschillende websites te volgen, om een koppeling te kunnen maken met social media, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in de Privacy en Cookie Statement.